Zawody

Branżowa Szkoła I stopnia , czas trwania nauki : 3 lata
Kwalifikacyjna wyodrębniona w zawodzie: HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
Kod zawodu: 962907
Opis zawodu:
Wykonuje prace związane z przygotowaniem obiektu hotelarskiego do przyjęcia gości. Wykonuje prace związane z przygotowaniem obiektu w części gastronomicznej. Wykonuje prace porządkowe na terenie hotelu oraz prace związane z należytym utrzymaniem terenów zieleni i urządzeń rekreacyjnych znajdujących się w otoczeniu obiektu. Zajmuje się organizowaniem usług dodatkowych np. bankiety, wycieczki. Wykonuje czynności związane z zakwaterowaniem gości.
Zadania zawodowe:
Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie pracownik obsługi hotelowej powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie kwalifikacji HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie:
- utrzymywania czystości i porządku w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie;
- przygotowywania i podawania śniadań;
- organizowania usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie.
Preferowane predyspozycje osobiste:
- komunikatywność;
- spostrzegawczość, kreatywność;
- życzliwość i otwartość;
- dokładność;
- wysoka kultura osobista;
- podzielność uwagi;
- umiejętność szybkiego nawiązywania kontaktu;
- gotowość do pracy w szybkim tempie;
- łatwość przechodzenia z jednej czynności do drugiej;
- wytrzymałość na długotrwały wysiłek fizyczny;
- zainteresowania menedżerskie;
- zdolność radzenia sobie z emocjami klientów i presją otoczenia;
- sprawny narząd wzroku i słuchu;
- dobry wzrok i słuch;
- dobra koordynacja wzrokowo-ruchowa.
Przeciwskazania do pracy i nauki zawodu:
Do przeciwwskazań wykonywania zawodu pracownik obsługi hotelowej należą:
- nosicielstwo chorób zakaźnych,
- nieprawidłowe widzenie barw,
- zaburzenia równowagi i świadomości,
- żylaki kończyn dolnych,
- wady słuchu (głuchota, niedosłuch),
- wady kręgosłupa.
Po zdobyciu zawodu będziesz pracował:
- w hotelach, pensjonatach i motelach;
- w zajazdach, gościńcach, schroniskach, kwaterach prywatnych;
- w domach wypoczynkowych i ośrodkach SPA;
- w ośrodkach wypoczynkowych i sanatoriach;
- w biurach podróży, agencjach turystycznych i centrach informacji turystycznej;
- na promach, na kolei, w komunikacji lotniczej.
Dalsza ścieżka kształcenia w zawodzie:
Branżowa Szkoła II stopnia w zawodzie, Technik Hotelarstwa
- Czas trwania 2 lata;
- zdanie egzaminu zawodowego z kwalifikacji HGT.06
- matura

źródło: infozawodowe.men.gov.pl/zawody/pracownik-obslugi-hotelowej